سامانه های اطلاعاتی فناوری تدبیرگران آهار

ارائه دهنده سامانه های یکپارچه نرم افزاری - اتوماسیون اداری - فرآیندساز - مدیریت ارتباط با مشتریان - تردد پرسنل

سامانه های اطلاعاتی فناوری تدبیرگران آهار

ارائه دهنده سامانه های یکپارچه نرم افزاری - اتوماسیون اداری - فرآیندساز - مدیریت ارتباط با مشتریان - تردد پرسنل

نرم افزار اتوماسیون اداری
نرم افزار دبیرخانه
مدیریت تردد پرسنل
نرم افزار ورود و خروج
نرم افزار CRM
ارتباط با مشتریان
نرم افزار ورود و خروج
نرم افزار حضور و غیاب
نرم افزار حقوق و دستمزد
نرم افزار فرایندساز
نرم افزار جریان کاری
تحت وب

پیام های کوتاه

اهمیت ارتباط هوش مصنوعی و مدیریت دانش (KM)

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت ارتباط هوش مصنوعی و مدیریت دانش (KM)

امروزه، نقش مدیریت دانش  )Knowledge Management(در سازمان‌ها تا حدی زیادی به رشد و بلوغ سازمانی رسیده است؛ بطوری که بسیاری از سازمان‌ها معتقدند اهمیت و نقش مدیریت دانش در موفقیت کسب و کارشان را به خوبی احساس کرده و یا حداقل به خوبی درک می‌کنند که این مقوله اهمیت بسیار زیادی در کسب و کار و تجارت آنها دارد. هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک رشته علمی دانشگاهی، قبل از مدیریت دانش (KM( ایجاد شده است. این رشته چندین دهه است که در حوزه محاسبات پایه گذاری شده و در بسیاری از حوزه ها به طور گسترده اعمال می شود. سرعت پیشرفت و امکان توسعه هوش مصنوعی تا حدی که با قابلیت‌ها و توانایی‌های ذهن انسان مطابقت پیدا کند، خیلی دور از انتظار نیست. واقعیت تلخی که در مورد دانش و اطلاعات وجود دارد این است که در واقع، ما به حجم بیشماری از اطلاعات و دانش‌های سازمان دسترسی داریم، اما متاسفانه ظرفیت و اشکال پردازش و استفاده از آن هنوز بسیار محدود است. تعامل مدیریت دانش  (KM)با هوش مصنوعی، امکان توسعه ابزارهای مدیریت و تجزیه و تحلیل دانش و اطلاعات را فراهم ساخته و در نهایت، منجر به استخراج گنجینه دانش سازمان‌ها، بهینه سازی پایگاه داده‌ها و منبع‌های باز و غیرساختاری سازمان منجر خواهد شد.

ارتباط هوش مصنوعی و مدیریت دانش

ارتباط هوش مصنوعی و مدیریت دانش

 

قدرت هوش مصنوعی در تحقق ابزارهای مدیریت دانش

متاسفانه هوش مصنوعی به آخرین "کلید واژه" در صنعت امروز تبدیل شده است؛ درصورتی که هوش مصنوعی چندین دهه است که مورد توجه و کاربرد قرار گرفته است. هدف اصلی هوش مصنوعی این است که رایانه‌ها را قادر به انجام کارهایی کند که به طور عادی به هوش انسانی نیاز دارند؛ زیرا هوش مصنوعی در صورتی پیشرفت خواهد کرد تا بسیاری از کارها را یک بار توسط انسان انجام دهد. مدیریت دانش نیز یک رشته چند شاخه ای است. KM شامل روانشناسی، معرفت‌شناسی و محاسبات شناختی است. اهداف مدیریت دانش این است که افراد و سازمان‌ها را به همکاری؛ افزایش وجوه مشترک؛ ایجاد؛ بهره برداری و استفاده مجدد از دانش تبدیل کند. درک این نوع از مدیریت برای افزایش کارایی، افزایش نوآوری و گسترش آنچه در ذهن داریم؛ هم از نظر فردی و هم از نظر سازمانی اهمیت فوق العاده ای دارد. هسته هوش مصنوعی دانش است. هوش مصنوعی ساز وکارهایی را برای یادگیری ماشین‌ها فراهم می‌کند و به ماشین آلات اجازه می‌دهد تا دانش مورد نظر برای انجام وظایف را به دست آورده، پردازش نموده و استفاده کنند و در نهایت به ابداع دانش‌های مختص انسان برای بهبود فرایند تصمیم‌گیری بپردازند. شاید بهتر است بگوییم AI و KM دو طرف یک سکه هستند. KM امکان درک دانش را فراهم ساخته، در حالی که هوش مصنوعی امکان گسترش، استفاده و ایجاد دانش را به روش‌هایی که هنوز حتی تصورش را هم نکرده ایم، فراهم می‌کند.

 and  AI KM

 and  AI KM

هوش مصنوعی و مدیریت دانش روشی برای انجام محاسبات شناختی است.

ارتباط KM و AI راهی برای انجام محاسبات شناختی است. محاسبات شناختی از مدل‌های رایانه‌ای برای شبیه‌سازی فرایندهای فکر انسان استفاده می‌کند. محاسبات شناختی شامل یادگیری شخصی و عمیق نرم افزار شبکه عصبی مصنوعی است که از متن و داده کاوی، تشخیص الگو و پردازش زبان طبیعی برای تقلید از نحوه کار مغز انسان استفاده می‌کند. محاسبات شناختی راه را برای برنامه‌های آینده  AI و KM هموار می‌سازد. در سال‌های اخیر، با درک اهمیت دانش و تاثیر آن بر کسب و کار، تلاش برای استخراج مقادیر فراوانی از داده‌ها، تحلیل‌های متنی و اطلاعات و دانش لازم برای به دست آوردن مزیت‌های رقابتی رو به افزایش است.

چهارمین انقلاب صنعتی؛ پیوند هوش مصنوعی و مدیریت دانش

با پیوند هوش مصنوعی و مدیریت دانش، موعد ظهور چهارمین انقلاب صنعتی فرا رسیده است. امکاناتی که هوش مصنوعی فراهم می‌کند و چگونگی بهره مند شدن از این امکانات، فکر انسان‌های بسیاری را به خود مشغول نموده است. ما در حال وارد شدن به دنیای تفکر؛ بینش و داده‌ها هستیم و با دستیابی به ارتباط بین مدیریت دانش و هوش مصنوعی، می‌توانیم هوش مصنوعی را با روشی جذاب‌تر و پر معنی‌تر کشف و ابداع کنیم. برای درک ارتباط بین مدیریت دانش و هوش مصنوعی، ابتدا باید ببینیم سازمان‌ها دقیقاً با دانش چه کاری انجام می‌دهند. سازمان‌ها انواع مختلفی از کارها را انجام می‌دهند و موفقیت و رقابت آنها بستگی به دانش و بلوغ لازم در انجام وظایف مهم و همچنین نوع ارتباط با صنعت دارد. کارها توسط کارمندان و ماشین آلات انجام می‌شود. آنها کارها و وظایف سازمانی خود را با آگاهی کامل از ورودی به نام اطلاعات پردازش و  کامل می‌کنند. یک پزشک علائم بیماری را بررسی می‌کند، ورودی استاد همان چیزی است که در جلسه قبلی کلاس تدریس می‌شد، یک معمار به مشتری نیاز دارد و غیره. از این رو برای هر کار ورودی به صورت اطلاعات وجود دارد؛ سپس آن اطلاعات با استفاده از دانش پردازش می‌شود و دانش ایجاد شده برای پردازش کارها توسط ماشین آلات و انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در نهایت خروجی مورد نظر ایجاد خواهد شد. با ظهور هوش مصنوعی، رابطه بین ورودی، پردازش و خروجی برای ماشین آلات شروع به تغییر کرد. هوش مصنوعی دستگاه‌ها را قادر ساخته است تا برای تبدیل ورودی به خروجی از پردازش اطلاعات و ایجاد دانش استفاده نمایند. در نتیجه هوش مصنوعی می‌تواند طیف وسیع‌تری از ورودی‌ها را برای یک کار به دست آورد، دانش خود را ایجاد کند و به نتیجه خوبی دست پیدا نماید.

نرم افزار مدیریت دانش  (KMS)آهارسافت

 

نرم افزار مدیریت دانش  (KMS)آهارسافت

 

معرفی نرم افزار مدیریت دانش  (KMS)آهارسافت

نرم افزار مدیریت دانش آهارسافت یک نرم افزار تحت وب بوده که هدف آن، ایجاد و ساماندهی چرخه مدیریت دانش با استفاده از روش پویا در سازمان می‌باشد. سیستم مدیریت دانش آهارسافت، جهت گردآوری دانش افراد سازمان، ساختاربندی دانش و در نهایت در دسترس قرار دادن دانش در اختیار اعضای سازمان طراحی و تولید شده است. برخی از امکانات؛ ماژول‌ها و ویژگی ‌های کلی نرم افزار مدیریت دانش  (KMS)آهارسافت عبارت است از:

  • فروم سازمانی و تالارهای گفتگو:

یکی از روش‌های مفید برای تبادل اطلاعات و استفاده از دانش سازمانی، استفاده از فروم یا تالار گفتگو است. فروم سازمانی محل مناسبی برای مشورت و طرح نظرات گوناگون؛ پرسش و پاسخ و پست و کامنت اعضای یک سازمان می‌باشد.

  • امکان پرسش و پاسخ و درج پست و کامنت؛
  • قابلیت نصب روی انواع شبکه؛
  • امکان پشتیبانی کامل از نرم افزار؛
  • پوشش‌دهی تمامی ابعاد و شاخه های مدیریت دانش؛
  • امنیت بالای نرم‌افزاری؛
  • ایجاد و حفظ دارایی‌های فکری؛
  • ایجاد یک بانک دانش سازمانی قابل جستجو؛
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش بهره‌وری سازمانی؛
  • تشویق کار تیمی؛
  • شناسایی شکاف‌ها در دانش سازمانی؛
  • کاهش زمان آموزش کارکنان (کوتاه‌سازی منحنی یادگیری)؛
  • آگاهی از میزان اثربخشی دانش‌‌ها در سازمان؛
  • افزایش انگیزه مشارکت در فعالیت‌های مدیریت دانش؛
  • تحلیل تمامی فعالیت‌های دانشی انجام شده در نرم افزار؛
  • مدیریت دانایی؛
  • مدیریت مستندات؛
  • مدیریت دانش شخصی؛
  • درخواست دانش  و....

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی